Loes Daniels

Loes Daniels is ondernemer. In 2014 richtte Loes Daniels Hotelgift op. Dit bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot Experiencegift, een giftcardbedrijf dat ervaringen cadeau doet.

Ondernemerschap
Voordat Loes Daniels ondernemer werd, werkte ze vijf jaar als consultant bij Deloitte en EY. “Toen ik klein was, wilde ik graag succesvol te worden, maar wat dat eigenlijk inhield, wist ik niet precies. Ik had niet per se een ondernemersambitie. Ik ken het ondernemerschap in ieder geval niet van huis uit.” Toch startte Loes Daniels in 2014 haar eigen bedrijf: Hotelgift. Een cadeaukaart waarmee hotels geboekt kunnen worden. In tegenstelling tot andere giftcards, waarbij er vaak alleen hotels geboekt konden worden in een beperkt gebied, bijvoorbeeld alleen Nederland of de Benelux, bood Loes Daniels met Hotelgift een cadeaukaart waarmee wereldwijd hotels geboekt kunnen worden. Inmiddels zijn er 550.000 hotels bij Hotelgift aangesloten.

Een ervaring cadeau doen
In 2017 werd Hotelgift uitgebreid met Flightgift. Daarna volgde Activitygift en Cruisegift. “Voor mij was het belangrijk dat het bedrijf schaalbaar zou zijn. Dat hebben ik kunnen bereiken door Flightgift, Activitygift en Cruisegift toe te voegen. Alle labels vallen nu onder de overkoepelende onderneming Experiencegift. Met Experiencegift kun je een mooie ervaring cadeau doen.” De labels van Experiencegift worden nu wereldwijd verkocht, met de grootste markt in Australië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In 2017 voegde Jorik Schröder zich toe als compagnon.

Tweede kantoor in Athene
Naast Nederland is er nu ook een kantoor in de Griekse hoofdstad Athene geopend. Loes Daniels: “Athene is misschien niet voor de hand liggend, maar we kozen voor deze stad, omdat we er al een team hebben zitten. Onze eerste twee werknemers waren toevallig twee Grieken en die werken er nog steeds.” Het team in Athene is inmiddels uitgegroeid tot een team van twintig mensen, net zo groot als het team in Nederland.

Toekomstplannen
Aankomend jaar hoopt Loes Daniels Experiencegift uit te breiden met de labels Cruisegift en Traingift. En het doel dat ze over twee jaar wil realiseren heeft ze ook duidelijk voor ogen: een omzet van honderd miljoen euro. “We willen deze omzet realiseren door ons team uit te breiden naar zeventig fte. Ook willen we ons gaan richten op meerdere landen. Italië is bijvoorbeeld een land dat graag giftcards cadeau geeft. Daarnaast staan China en de Arabische landen op de planning, maar dat is wel wat complexer, dus dat is een doel voor de lange termijn.”

Terug naar boven