Ursula van Zantvliet Rozemeijer

Ursula van Zantvliet Rozemeijer is de directeur van MeerBusiness Amsterdam en een professional wanneer het gaat om netwerken, business development en consultancy. Ze heeft inmiddels al ruim 20 jaar aan ervaring binnen haar vakgebied in huis. Ursula van Zantvliet Rozemeijer heeft naast de nodige knowhow, tevens een resultaatgerichte en energieke mentaliteit. Vanwege haar uitstekende strategisch inzicht en vermogen om mensen te motiveren, lukt het haar om altijd het hoogst haalbare te bereiken.

Carrière

Momenteel is Ursula van Zantvliet Rozemeijer directeur van MeerBusiness Amsterdam. Met MeerBusiness Amsterdam biedt Ursula van Zantvliet Rozemeijer ondernemers en andere organisaties uit Amsterdam een platform om elkaar te ontmoeten en ook om elkaar te versterken, bijvoorbeeld door middel van de vele masterclasses en andere meetings die maandelijks plaatsvinden. Hierdoor kan de samenleving binnen de regio duurzaam verbeteren en tevens de lokale economie sterk worden bevorderd. Daarnaast is Ursula van Zantvliet Rozemeijer met MeerBusiness Amsterdam mede-initiatiefnemer van de Amsterdam Business Award. Dit is een onderscheiding voor ondernemers binnen de regio Amsterdam.
Voordat Ursula van Zantvliet Rozemeijer bij MeerBusiness Amsterdam aan de slag ging, was ze eigenaar van een consultancy kantoor. Haar kantoor, C-Strategies, had dertig medewerkers in huis en focuste zich voornamelijk op sales en het ontwikkelen van sales-strategieën. Onder haar cliënten schaarden zich ook een aantal grote ondernemingen zoals KPN en TNT.
Daarvoor werkte Ursula van Zantvliet Rozemeijer als business consultant e-commerce bij Beam’it en als marketing manager bij Omnidata. Bij deze laatste was ze verantwoordelijk voor het leggen van de fundamenten van de marketingafdeling en de verdere ontwikkeling daarvan. Hiervoor was Ursula van Zantvliet Rozemeijer werkzaam bij de VNU. Ze begon hier ooit als management trainee, maar wist vanuit haar traineeship door te groeien naar andere functies binnen de VNU, waaronder commercieel beleidsmedewerker, business consultant en productmanager.
Ook heeft Ursula van Zantvliet Rozemeijer een tijd als parttime docent het vak sales- en accountmanagement gedoceerd aan de Hogeschool InHolland. Vanwege haar grote kennis binnen haar vakgebied, spreekt Ursula van Zantvliet Rozemeijer tevens regelmatig op evenementen en bij organisaties.

Studie

Ursula van Zantvliet Rozemeijer heeft met name een achtergrond in bedrijfseconomie. Ze studeerde bedrijfseconomie aan zowel de University of Western Australia (Perth) als aan de Universiteit van Amsterdam. Ze wist haar doctoraalexamen in 1991 cum laude af te ronden. In 1992 begon ze aan de opleiding psychologie aan de Universiteit van Amsterdam en behaalde hiervan in 1992 haar propedeuse. In 2001 rondde Ursula van Zantvliet Rozemeijer tevens de NIMA C-opleiding, ook wel de marketeersopleiding, aan het NIMA met succes af.

Terug naar boven