Rens Plandsoen is een energieke ondernemer actief in de innovatieve technologie. Ze interesseert zich voor de data van mensen en digitale marketing, ze heeft een scherp commercieel inzicht en houdt van samen creëren en innoveren. Daarnaast investeert ze in start-ups.
Opleidingen en loopbaan
Rens Plandsoen begon aan een studie Slavische talen in de tijd dat Gorbatsjov de glasnost, en perestrojka introduceerde. Ze stapte al snel over naar een studie Geschiedenis aan de Universiteit van Leiden om daarna te kiezen voor HBO Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Hier bleek haar passie te liggen, want binnen drie jaar haalde ze haar diploma; in 1995 studeerde ze af in de richting van boekhandel en uitgeverij. Ze kreeg haar eerste baan bij ‘Volkskrant op Internet’, de eerste digitale Volkskrant, waar ze tijdens haar studie ook al stage had gelopen. In die tijd werd die club de “science fiction” club genoemd in de wandelgangen. Vervolgens kreeg ze een baan bij een Israëlisch bedrijf dat gespecialiseerd was in educatieve software. Ze was verantwoordelijk voor het commerciële beleid en uitvoering van consumentenprogramma’s in Europa om consumenten talen te laten leren via de computer. Eenmaal thuis in de digitale wereld ging ze aan de slag bij de 1ste website bouwer van Nederland; Cyber Consult, hier was ze Lid van het managementteam en was ze verantwoordelijk voor het commerciële beleid, new business en aansturing van account- en projectmanagers. De opdrachtgevers waren oa Janssen Cilag, de Remu, en zij realiseerden de 1ste website van het Koninklijkhuis.
Eigen onderneming
in 1999 startte ze met .bone, een internetbedrijf voor A merken. De 1ste opdrachtgever was KPN en de tweede de Staatsloterij. Ze heeft onder meer gewerkt voor ABN AMRO, Inshared, SaraLee, SNS Bank, Madurodam en Greenpeace, waar ze verschillende online marketingconcepten heeft uitgerold. In 2013 verkocht Rens Plandsoen haar bedrijf. In opdracht van de Zwitserse Publigroup maakte ze van twee bedrijven een; RLVNT werd geboren in 2014, en zij fungeerde als bestuurder. Op dit moment investeert ze in start-ups met een digitaal hart.
Nevenactiviteiten
Sinds 2015 is Rens Plandsoen juryvoorzitter bij Esprix, categorie Not for profit. De Esprix heeft een besloten groep voor juryleden van een prestigieuze vakprijs. Deze jaarlijkse prijs is voor de meest succesvolle effectieve marketingcommunicatiecampagnes. Ze nam al eerder meerdere malen zitting in de jury van de SpinAward. Ook zit ze in de Raad van Advies van de Media en Marketing Group Ahold. In het verleden zat Rens Plandsoen als bestuurslid in het bestuur van de VEA en Dutch Digital Agencies. Van 2013 tot 2016 stond zij op de lijst van het FD NextWomen100, de lijst van de meest succesvolste vrouwelijke ondernemers in Nederland
Persoonlijk
De vader van Rens Plandsoen werkte voor de Hollandse Betongroep (HBG), waardoor ze met het gezin overal in Nederland, en zelfs in het buitenland woonde. Op dit moment woont ze samen met haar gezin in Baarn, vlakbij het Goois Natuurreservaat. Ze is getrouwd met een ondernemer en samen kregen ze twee zoons en twee dochters. Rens Plandsoen houdt zich in haar vrije tijd met paarden bezig; ze hebben zelf paarden en ze gaat ook regelmatig paardrijden in het natuurgebied.